Хапвайте риба и грозде за концентрация

Хапвайте риба и грозде за концентрация Лакомник

Забравяме заради неправилно хранене

Хапвайте риба и грозде за концентрация
Автор:Лакомник

Мозъкът ни ползва повече от 20 % от веществата, които приемаме. За да бъде добра паметта ни, той трябва винаги да има необходимата енергия. Според лекарите критикуваните въглехидрати всъщност са най-добрата храна за мозъка. Те обикновено се изключват от всяка диета, за да се свалят килограми, често се забраняват изцяло, за да не се трупа излишна маса. А това е погрешно. Хубаво е мазнините да се ограничават, но не бива да са напълно забранени. Поставянето на граници е важно, защото при висок холестерол, кръвообръщението не е правилно и мозъкът не може да поеме всички необходими вещества. При запушените артерии кръвта не поема точното количество кислород и не храни най-важния орган в човешкото тяло.

Според експертите, ако искаме да научим нещо за изпит например, трябва да залягаме над уроците леко гладни, защото това активизира мозъчната дейност. Няма да можем да запомним и дума обаче, ако не сме се хранили добре през последните дни или съзнателно се подлагаме на тежка диета.  Трудно ще назубрим материала и ако сме преяли – тогава активността е в друга част на тялото – храносмилателната система.

Един от най-важните съвети е да се закусва. И то без да разсейваме мозъка с други дейности – трябва да внимаваме в това, което правим. Хубаво е да се храним с антиоксиданти и продукти, които съдържат витамин Е. 

Ако искаме да запазим паметта си свежа за по-дълго време, трябва да похапваме повечко зехтин – той е истинско богатство на антиоксиданти.  Диетолозите са категорични, че за мозъка помагат и бобовите растения. Зеленчуците са поредното, което ни прави умни. Те дават на тялото ни важните растителни мазнини. Вълшебното ястие за ум обаче се нарича риба. В този продукт се намират незаменимите ненаситени мастни киселини. Лекарите препоръчват да се отдаваме на морските дарове поне два пъти седмично. Те са полезни и заради фосфора, който съдържат.

Важен за мозъка е и витамин В6. Него можем да открием в бананите.  Ако искаме да се концетрираме в даден момент е достатъчно да хапнем чепка грозде или пък една ябълка.

Една от причините да започнем да забравяме е, че нервните клетки започват да умират с течението на годините. За да заавим този процес е достатъчно само да се храним с повече портокали и червени чушки.  Има и още нещо, което подпомага ума – желязото. То се намира в най-големи количества в месото и яйцата. От последните трябва да приемаме поне по три на седмица. Така в организма ни ще има достатъчно количество витамин В12.  Когато става дума за задоволяването на нуждите на мозъка, трябва да се споменат и протеините. Един добър източник е кашкавалът. В сравнение с месото, кашкавалът има много повече протеини. Соята също ни помага да се съсредеточим, разказват експертите.  

И накрая отново трябва да споменем най-важните – въглехидратите. Най-много от тях има в ориза, хляба и пастата.

Дори и в храненето на мозъка има златни правило. Едно от тях е да се пие много вода. Според лекарите, течностите помагат на концентрацията на вниманието. Причината е ясна – повече от 90 % от господаря на тялото ни се състои от вода и тя му е жизнена необходима. Тук обаче е мястото да се каже, това не се отнася за всяка течност - алкохолът не е полезен, особено ако ни предстои, което изисква пълното ни внимание. Той само може да ни разсея. Кафето може да ни помогне да учим по-добре и по-бързо, но е важно да е с мярка – в противен случай нервната превъзуда от кофеиновата напитка няма да ни остави да работим нормално.

Важно е да се каже, че лошата храна като цяло вреди, както на цялото тяло, така и на мозъка. А щом не се храни правилно, той започва да забравя. 

Още по темата
Още по темата
5 са топ храните за супер памет
Учените достигат до извода, че повечето продукти, полезни за сърцето, са полезни също и за мозъка и най-хубавото - голямата част от тях са лесни за намиране....
Напиши коментар »
(0)
Вашето мнение
Код за сигурност:
Най-четени
Лакомник
Затвори
Затвори
Анкета
стрелка
Колко време отделяте най-често за приготвянето на вечерята?
Виц
Хороскоп
Овен (20.03 - 20.04)
Ще ви се наложи да действате бързо и да мислите няколко хода напред, ако искате да впечатлите хората, на чието мнение държите. Лошото е, че някои от зодията са доста напрегнати. Бъдете готови да направите компромис с когото и когато се наложи. Имате ясна цел и добри идеи. Просто действайте внимателно. Съботата и неделята са спокойни, но понеделникът е напрегнат. Ще имате ядове от всякакъв характер, най-вече битов. Във вторник надвисва раздяла с човек, когото обичате. Вслушайте се в гласа на интуицията си. В сряда - делови срещи, а за някои - и пътуване.