Храните, които действат като естествени антидепресанти

Храните, които действат като естествени антидепресанти Лакомник
Храните, които действат като естествени антидепресанти
Автор:Лакомник

Ежедневно се сблъскваме с напрежението и стреса. Всеки има различни начини, с които противодейства върху лошото настроение. Някои хора спортуват, други намират утеха в храната, трети говорят с близки за проблемите си, но има и такива, за които е трудно да преодолеят сложните ситуации, пише "Аз жената". За щастие има редица полезни храни и билки, които действат като естествени антидепресанти. В галерията ни може да видите кои са.

Боровинки 

Боровинките спадат към така наречените суперхрани, а редовната им консумация спомага за редуцирането нивата на стрес. Вкусните плодове са богати на антиоксиданти, които подобряват способността на организма за справяне със стреса. Също така съдържат и витамин С, който повишава имунитета. Боровинките могат да подобрят работата на мозъка и да увеличат концентрацията.

Лайка 

Здравословните действия на лайката са известни още от древни времена. Лайката намалява симптомите на стрес, ефикасна е срещу безсъние и помага на тялото да релаксира.

Жълт кантарион

Тази билка още от векове се използва като антидепресант. Може да се приема под формата на хранителна добавка или като чай. Добре е предварително да се консултирате с лекар, тъй като приемът на билката може да има различни въздействия с някои медикаменти.

Чери домати 

Доматите съдържат много ликопен, който се съдържа предимно в обелките. Ципите на чери доматките са фини и няма нужда да ги белите. Ликопенът е мощен антиоксидант, който контролира нивата на стреса в тялото.

Лавандула 

Ароматът на лавандула е един от най-приятните, който спомага за подобряване на настроение, действа релаксиращо и отпускащо. Маслото от лавандула може да намали главоболието, безсънието и депресията.

Лилави картофи

Лилавите картофи са богати на антиоксидант, наречен антоцианин. Смята се, че той спомага за понижаване на високо кръвно налягане и повлиява добре стреса. Редовната консумация на лилави картофи балансира хормоните в организма.

Слънчогледови семки 

Всички обичаме да ги хапваме. Те са един от най-добрите естествени антидепресанти. Богати са на магнезий, който намалява нивата на стрес, но и на триптофан, аминокиселина, която спомага за синтеза на серотонин, който е отговорен за това да се чувстваме добре и щастливи.

Мента 

Ментата е чудесна за намаляване на стреса. Етеричното масло приготвено от нея е много ефективно за намаляване на главоболието. Ароматът на мента, както и чаша хубав чай приготвен от нея може да ви направи по-енергични и да повиши вашата концентрация.

Риган 

Риганът не само прави ястията по-вкусни, но има редица ползи за здравето. Редовната му консумация спомага за облекчаване на настинките, мускулните болки, главоболието, умората. Всяко едно от тези състояния може да е или е предизвикано от стрес. Ето защо включете в ежедневното си хранене повече риган.

Още по темата
Още по темата
5 невероятно полезни билки
Билките съдържат много мощни вещества, които могат да предотвратят различни заболявания. Изследванията показват, че някои билки са особено мощни срещу определени...
Напиши коментар »
(0)
Вашето мнение
Код за сигурност:
Пудинг с кроасани Пудинг с кроасани
Кроасаните се накъсват и се пържат в 1 ч.л. масло до пожълтяване. Свалят се от огъня и се...
Анкета
стрелка
Колко време отделяте най-често за приготвянето на вечерята?
Виц
Хороскоп
Овен (20.03 - 20.04)
Губите интерес към рутинните занимания и се нуждаете от нови предизвикателства. В четвъртък и петък съдружията са за предпочитане пред индивидуалните изяви. Не пренебрегвайте предложенията, които получавате, в началото на новата седмица. Доверете се на партньор за нещата, в които не е вашата сила, и ще направите печелившо общото ви занимание. Ако в сряда ви се наложи да общувате с неприятни за вас хора, го преживейте, като запазите достойнство. Не изпадайте в дребнави конфликти, ще ви се отразят зле емоционално.