6-те най-полезни за здравето мазнини за готвене

6-те най-полезни за здравето мазнини за готвене Лакомник
6-те най-полезни за здравето мазнини за готвене
Автор:Лакомник

Когато става въпрос за здравето, освен храните, които консумираме всекидневно, важно е и какви мазнини усвоява организмът ни. Консумирайки полезни мазнини в точното количество, може да забавите процесите на стареене в организма, да се чувствате и изглеждате по-здрави и енергични. Запишете следващите полезни масла и изберете кои от тях да направите част от кухнята си.

Кокосово масло

Кокосовото масло с право е наричано „суперхрана“. Неговата консумация може да ви помогне да загубите излишните килограми и да поддържате постигнатите резултати. Маслото е богато на омега 3 мастни киселини и освен че повишава метаболизма, предотвратява неврологични нарушения и кожни проблеми. Също така играе ключова роля за намаляване на белезите от акне или в следствие на наранявания.

Зехтин

Неразделна част от средиземноморската диета, зехтинът подобрява здравето на сърцето, поддържа правилната циркулация на кръвта в тялото и подобрява когнитивната функция. Консумацията на зехтин забавя и процесите на стареене. Ако спазвате диетичен режим на хранене, включете тази мазнина в умерени количества в менюто си.

Ленено масло

Има приятен и интересен вкус и редица ползи за здравето. Когато го добавите в менюто си, ще намалите риска от сърдечносъдови заболявания, благодарение на омега-3 мастните киселини, които се съдържат в него. Също така редовната му консумация намалява и риска от развитието на рак на дебелото черво.

Конопено масло

Конопеното масло се получава от пресоването на семената на конопа. То е с високо съдържание на омега-3, 6 и 9 мастни киселини в балансирани количества. Но това не е всичко. Конопеното масло намалява риска от сърдечносъдови заболявания, заздравява косата, кожата и ноктите. Това означава, че може не само да го консумирате, но и да го включите в домашната грижа за красота.

Маслото от авокадо

Маслото от авокадо е с високо съдържание на мононенаситени мастни киселини и може да играе положителна роля в постигането на здравословни нива на холестерола и да спомогне за усвояването на някои хранителни вещества. Хубавото на това масло е че може да го добавяте към ястия или да готвите с него на висока температура.

Орехово масло

Ореховото масло е с малко по-висока цена, но има редица здравословни ползи. Богато е на полезните за сърцето омега-3 мастни киселини. Също така съдържа витамин С и Е, антиоксиданти и действа противовъзпалително. Мононенаситените мазнини в маслото спомагат за контрола на кръвната захар. Консумирайте орехово масло и когато искате да имате здрави кости и да се радвате на бърз ум.

Напиши коментар »
(0)
Вашето мнение
Код за сигурност:
Най-четени
Лакомник
Затвори
Затвори
Анкета
стрелка
Колко време отделяте най-често за приготвянето на вечерята?
Виц
Хороскоп
Овен (20.03 - 20.04)
Не трябва да разчитате много на съдбата през следващите седем дни. Тя няма да ви направи подаръци, трябва сами да се потрудите. Но затова пък усилията, положени сега, дават добри резултати. Парите идват и си отиват. Вие се ядосвате за някои ненужни покупки в събота. На моменти не знаете да спрете, затова е желателно да имате до себе си добър консултант, който да ви ограничава в харченето. Внимавайте пред кого и какво споделяте, защото завистниците са наострили уши и само чакат удобен момент за удар под кръста. Ще се разочаровате от приятелска лъжа и няма да простите.