Храните, които стават за закуска, но не и за вечеря

Храните, които стават за закуска, но не и за вечеря Лакомник
Храните, които стават за закуска, но не и за вечеря
Автор:Лакомник

Да си поговорим за храните, които е добре да присъстват в чинията ви на закуска, но не и на вечеря. Защото истината е, че не всяка храна може да бъде консумирана по всяко време на денонощието или то поне не без неприятни последствия, свързани с усещането на дискомфорт или с качването на няколко килограма.

Пълнозърнест хляб

Храните богати на бавни въглехидрати като пълнозърнестия хляб и овесените ядки са идеален избор за началото на деня, защото се усвояват бавно, постепенно, което ни осигурява енергия за дълъг период от време, и освен това не променят рязко нивата на кръвната захар, следователно не се пълнее от тях. Пълнозърнестият хляб, както и храни като ориз и картофи, обаче не е добре да се консумират преди лягане, защото енергията от тях не може да се усвои правилно и изразходва, поради което глюкозата постъпва в черния дроб, където се превръща в гликоген и мазнини. Това може да доведе не само до качването на нежелани килограми, но и до сериозни заболявания като захарен диабет и атеросклероза.

Месо

Визираме по-мазните и тежки меса. Беконът, например, е вариант за закуска, но не и за вечеря, защото е труден за храносмилане и кара стомаха да работи дълго време, след като сме си легнали. Същото важи и за пържолите и червеното месо, което, ако е консумирано във вечерните часове, може да предизвика проблеми със заспиването, подуване на корема и газове.

Плодове

Плодовете са перфектни за закуска, защото зареждат тялото с антиоксиданти, флавоноиди, витамини, минерали, каротеноиди и фибри, които ще енергизират човек и ще му помогнат да се справи с натовареното ежедневие. Те обаче задължително трябва да се консумират самостоятелно и то поне 20 минути преди основното хранене. Също така не е добре да ядете плод вечер, защото тогава храносмилателната система работи на по-бавни обороти, следователно не може да обработи фруктозата в плода и той ферментира, предизвикрайки газове и подуване на корема.

Сурова храна

Всъщност според много лекари и диетолози суровата храна - независимо дали заланчуци, или плодове, не трябва да присъства на трапезата ни вечер. Причината е, че след 19-20 часа настъпва периодът на минимална активност на стомаха и суровата храна консумирана по това време не може да се усвои, което довежда до процеси на ферментация и гниене. Затова на вечеря по-добре заменете голямата купа салата с крем супа или зеленчуци на пара.

Още по темата
Още по темата
Закуската ни пази от вирусите
Зимата вече е на прага ни, а с нея идват и вирусите, гриповете, настинките. Но как да запазим имунитета си без да купуваме скъпи стимулатори и укрепващи средства?...
Напиши коментар »
(0)
Вашето мнение
Код за сигурност:
Най-четени
Лакомник
Затвори
Затвори
Анкета
стрелка
Колко време отделяте най-често за приготвянето на вечерята?
Виц
Хороскоп
Овен (20.03 - 20.04)
Ще ви се наложи да действате бързо и да мислите няколко хода напред, ако искате да впечатлите хората, на чието мнение държите. Лошото е, че някои от зодията са доста напрегнати. Бъдете готови да направите компромис с когото и когато се наложи. Имате ясна цел и добри идеи. Просто действайте внимателно. Съботата и неделята са спокойни, но понеделникът е напрегнат. Ще имате ядове от всякакъв характер, най-вече битов. Във вторник надвисва раздяла с човек, когото обичате. Вслушайте се в гласа на интуицията си. В сряда - делови срещи, а за някои - и пътуване.